Kolejowe obietnice rządzących: szybka kolej Krosno- Rzeszów i Kolej Miejska w Rzeszowie
"Koncepcja jest przygotowana w trzech wersjach. Trzeba zbudować jeden tor o długości od ok. 9 do 12,5 km, w zależności od wariantu. Szacunkowy koszt to od 46 do 57 mln złotych. (...) - Liczymy, że samorząd województwa poprze inwestycję, bo kolej nie chce budować tej linii - mówi Joanna Sowa, rzeczniczka krośnieńskiego magistratu. - Chcemy by znalazł się na liście projektów ważnych dla regionu i otrzymał dofinansowanie unijne.
Budowa łącznicy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zmodernizować linię, bo teraz w niektórych miejscach pociąg zwalnia do 20-30 km na godzinę. Remont to obowiązek PKP, która naprawy powinna wykonywać co 25 lat. "
wg http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080604/KROSNO/552533741
"- Stawiamy na szynobusy. Chcemy wykorzystać istniejące tory kolejowe, do transportu między Rzeszowem a Boguchwałą, Sędziszowem Młp., Łańcutem i Głogowem Młp. Przy przystankach wybudujemy parkingi, na których pasażerowie będą mogli zostawiać auta – przekonywał prezydent Tadeusz Ferenc podczas konferencji w ratuszu.
Budowa kolei miejskiej będzie prowadzona wspólnie z marszałkiem, który odpowiada za komunikację poza miastem."
wg http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091020/RZESZOW/102958768
" Chociaż tym razem z szynami zszedł na ziemię. “Szybka Kolejka Miejska aglomeracji rzeszowskiej” to kolejny pomysł transportowy. Miałby polegać na polepszeniu komunikacji miejskiej w Rzeszowie i połączenia z innymi miastami na Podkarpaciu ( Przeworsk – Dębica, Kolbuszowa – Jasło). Przygotowania do realizacji projektu już się rozpoczęły. Miasto podzieliło się właśnie swoją koncepcją na innowacyjne podróże po Rzeszowie z resortem transportu i rozwoju regionalnego.
- Chcemy przesadzić mieszkańców z samochodów na szybką i wygodną kolej.- mówią urzędnicy miejscy. – Ale gdzie my w Rzeszowie mamy szybką i wygodną kolej?- pytamy. – To nasz pomysł do realizacji w latach 2014 – 2020- wyjaśniają.- Miasto ma zostać wówczas pokryte nowymi połączeniami szynowymi, których budowę może dofinansować Unia Europejska. No tak. Może, ale nie musi.
Pieniędzy jak nie było, tak nie ma
Koszt najnowszego projektu komunikacyjnego szacowany jest na 300 mln zł. Już od kilku lat miasto stara się o dofinansowanie z różnych źródeł swoich super niepotrzebnych innowacyjnych pomysłów."
wg: Kiedy odjedzie propaganda?, http://supernowosci24.pl/kiedy-odjedzie-propaganda/
Komentarze
Prześlij komentarz