W
wielu miastach Europy Zachodniej znacznie rozbudowano system kolei
miejskiej o kolejne relacje. To samo możliwe jest w Rzeszowie i jego aglomeracji. Na
terenie
regionu i miasta znajduje się sieć linii kolejowych które są niewykorzystane.
Dlaczego nie wprowadza się kursów autobusów szynowych z napędem
spalinowym? Część linii jest niezelektryfikowana. Albo - dlaczego nie jest możliwe uruchomienie kolei
obwodowej- w dookólnej relacji? Dlaczego
SKM nie miałaby kursować podobnie jak w Europie Zachodniej- jako linia dookólna?
Wówczas kolej miejska mogłaby być krwioobiegiem regionu i zwiększyć swój udział w rynku przewozowym. Istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowego przewoźnika- np. połączenia mogłyby przejąć koleje Arriva.
Schematy połączeń załączam. Proszę o informację, jakie jest stanowisko władz województwa. Opiszemy je.
Odpowiedź władz województwa:
Pytałem o stanowisko władz także w sprawie szybkiej kolei miejskiej w Rzeszowie, torowiska są nieużywane, rozkradane. Prosiłem o odpowiedź, czy kolej SKM powstanie w relacji Rzeszów Politechnika- Rzeszów. Nadal nie otrzymałem odpowiedzi.Pytałem czy kolej miejska powstanie w relacji z Rzeszowa Głównego do Politechniki Rzeszowskiej. Na tej trasie znajduje się nieuzywane torowisko z bocznicą do politechniki.
Wówczas kolej miejska mogłaby być krwioobiegiem regionu i zwiększyć swój udział w rynku przewozowym. Istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowego przewoźnika- np. połączenia mogłyby przejąć koleje Arriva.
Schematy połączeń załączam. Proszę o informację, jakie jest stanowisko władz województwa. Opiszemy je.
Odpowiedź władz województwa:
Samorząd Województwa nie planuje w najbliższym czasie inwestycji zaproponowanych przez pana.
Pozdrawiam T. Leyko, rzecznik pras.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz