Opinia zarządu województwa w sprawie przebudowy lotniska w Rzeszowie w mały port przesiadkowy

Redakcja serwisu otrzymała list :


Od: Leyko Tomasz <T.Leyko na s. podkarpackie.pl>
Data: czwartek, 19 listopada 2020
Temat: RE: [SPAM] Pytanie o opinię zarządu województwa w sprawie przebudowy lotniska w Rzeszowie w mały port przesiadkowy
Do: Adam Fularz <adam na s. wieczorna.pl>
DW: biuroprasowe <biuroprasowe na s. podkarpackie.pl>


Szanowny Panie

 

Odpowiadając na maila i postawioną w nim propozycję chciałem przekazać, że jest to koncepcja ciekawa, ale należąca do kategorii science-fiction. Pozdrawiam

 

TOMASZ LEYKO

rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego

Województwa Podkarpackiego

tel: 17 850 17 48

mob: +48 605-083-487

t.leyko@podkarpackie.pl

twitter: @TomaszLeyko

biuroprasowe na s. podkarpackie.pl

 

From: Adam Fularz <adam na s. wieczorna.pl>
Sent: Thursday, November 19, 2020 11:06 AM
To: biuroprasowe <biuroprasowe na serw. podkarpackie.pl>
Subject: [SPAM] Pytanie o opinię zarządu województwa w sprawie przebudowy lotniska w Rzeszowie w mały port przesiadkowy

 


Od: Adam Fularz <adam na s. wieczorna.pl>
Data: czwartek, 19 listopada 2020
Temat: Pytanie o opinię zarządu Województwa Podkarpackiego w sprawie przebudowy lotniska w Rzeszowie w mały port przesiadkowy

 

do 
Zarząd województwa

Pytanie

Wnoszę pytanie o odniesienie się do propozycji uruchomienia mikro-hubu, w ramach testów, na podstawie modyfikacji już istniejącej siatki połączeń.

Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Rzeszowie? Koszty szacuję na kilka mln PLN rocznie. U nas przez kilka czy kilkanaście lat działalności lotniska rąk wyglądała obsługa połączeń lotniczych. 

 

Możnaby było niektóre późnowieczorne loty linii lotniczych Lot z Warszawy do Rzeszowa- przedłużyć w wybrane dni na lokalne lotniska do:

1.

Arłamowa- jako lotnisko lokalne dla Przemyśla i Sanoka. 

2.

Krosna i tamtejszego lotniska które wydłużonoby nieznacznie. 

3.

Mielca- jako port lotniczy dla turystycznego Sandomierza.

 

Na tych lotniskach dobudowanoby niewielkie terminale pasażerskie. Wszystkie one obsługiwałyby loty pasażerskie rozkładowe sezonowe do Warszawy przez Rzeszów. 

 

Bilety lotnicze na odcinki z Rzeszowa do tych lotnisk lokalnych regionu byłyby dotowane przez władze samorządowe i bardzo tanie. Podróżni z innych samolotów do Rzeszowa mogliby z nich tanio skorzystać. System ten funkcjonowałby podobnie jak system wewnątrzkrajowych lotów pasażerskich na Łotwie. Późnowieczorne połączenia skomunikowałyby lotnisko w Rzeszowie z innymi miastami regionu i umożliwiałoby lepsze obłożenie ostatnich lotów do Rzeszowa. 

 

Uruchomionoby planowe loty rejsowe pasażerskie w sezonie letnim:

Warszawa- Rzeszów- Krosno (mogłoby kursować całorocznie np.w piątek wieczorem raz w tygodniu, powrót następnego dnia rano)

Warszawa- Rzeszów- Przemyśl/Arłamów (wymaga to jednak konsekwentnego programu przebudowy lotniska w Arłamowie pod konkretne typy samolotów)

Warszawa- Rzeszów- Mielec lub Sandomierz w zależności od nazwy lotniska w przypadku reaktywacji istniejącej tu kiedyś oferty lotów pasażerskich. 

 

Staranoby się by w perspektywie kilku lat było możliwe przesiąść się w Rzeszowie na loty do Krosno czy Mielca co najmniej trzy razy w tygodniu w godzinach późnowieczornych. 

 

Tak przez lata było możliwe dotrzeć do mojego miasta z Poznania. Samolot przez wiele lat kursował z Zielonej Góry do Poznania (60 km lotu) i potem dopiero leciał w kierunku Warszawy. 

 

Pozdrawiam

Adam Fularz

Redakcja rzeszowska.pl



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl




Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa (..)




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze