Pytanie o opinię zarządu spółki w sprawie przebudowy lotniska w Rzeszowie w mały port przesiadkowy
do
Zarząd spółki
Port Lotniczy „Rzeszów – Jasionka" Sp. z o.o.
Pytanie
Wnoszę pytanie o uruchomienie mikro-hubu, w ramach testów, na podstawie modyfikacji już istniejącej siatki połączeń.
Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Rzeszowie? Koszty szacuję na kilka mln PLN rocznie.
Zarząd spółki
Port Lotniczy „Rzeszów – Jasionka" Sp. z o.o.
Pytanie
Wnoszę pytanie o uruchomienie mikro-hubu, w ramach testów, na podstawie modyfikacji już istniejącej siatki połączeń.
Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Rzeszowie? Koszty szacuję na kilka mln PLN rocznie.
Możnaby było niektóre późnowieczorne loty linii lotniczych Lot z Warszawy przedłużyć w wybrane dni na lokalne lotniska do:
1.
Arłamowa- jako lotnisko lokalne dla Przemyśla i Sanoka.
2.
Krosna i tamtejszego lotniska które wydłużonoby nieznacznie.
3.
Mielca- jako port lotniczy dla turystycznego Sandomierza.
Na tych lotniskach dobudowanoby niewielkie terminale pasażerskie. Wszystkie one obsługiwałyby loty pasażerskie rozkładowe sezonowe do Warszawy przez Rzeszów.
Bilety lotnicze na odcinki z Rzeszowa do tych lotnisk lokalnych regionu byłyby dotowane przez władze samorządowe i bardzo tanie. Podróżni z innych samolotów do Rzeszowa mogliby z nich tanio skorzystać. System ten funkcjonowałby podobnie jak system wewnątrzkrajowych lotów pasażerskich na Łotwie. Późnowieczorne połączenia skomunikowałyby lotnisko w Rzeszowie z innymi miastami regionu i umożliwiałoby lepsze obłożenie ostatnich lotów do Rzeszowa.
Uruchomionoby planowe loty rejsowe pasażerskie w sezonie letnim:
Warszawa- Rzeszów- Krosno (mogłoby kursować całorocznie np.w piątek wieczorem raz w tygodniu, powrót następnego dnia rano)
Warszawa- Rzeszów- Przemyśl/Arłamów (wymaga to jednak konsekwentnego programu przebudowy lotniska w Arłamowie pod konkretne typy samolotów)
Warszawa- Rzeszów- Mielec lub Sandomierz w zależności od nazwy lotniska w przypadku reaktywacji istniejącej tu kiedyś oferty lotów pasażerskich.
Staranoby się by w perspektywie kilku lat było możliwe przesiąść się w Rzeszowie na loty do Krosno czy Mielca co najmniej trzy razy w tygodniu w godzinach późnowieczornych.
Tak przez lata było możliwe dotrzeć do mojego miasta z Poznania. Samolot przez wiele lat kursował z Zielonej Góry do Poznania (60 km lotu) i potem dopiero leciał w kierunku Warszawy.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja rzeszowska.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz