Wniosek o uruchomienie Podkarpackich Linii Lotniczych i przebudowę Rzeszowa w mini- hub lotniczy
Temat: Pytanie o opinię zarządu Województwa Podkarpackiego w sprawie przebudowy lotniska w Rzeszowie w mały port przesiadkowy
-- do
Zarząd województwa
Pytanie
Wnoszę pytanie o odniesienie się do propozycji uruchomienia mikro-hubu, w ramach testów, na podstawie uzupełnienia już istniejącej siatki połączeń.
Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Rzeszowie? Koszty szacuję na od 3 do kilka mln PLN rocznie. U nas przez kilka czy kilkanaście lat działalności lotniska tak wyglądała obsługa połączeń lotniczych- na początku kursowały nawet maszyny 13- miejscowe. Tak samo proponuję wykorzystać potencjał sieci górskich lotnisk województwa, czyniąc z nich element szybkiego systemu transportu.
Zarząd województwa
Pytanie
Wnoszę pytanie o odniesienie się do propozycji uruchomienia mikro-hubu, w ramach testów, na podstawie uzupełnienia już istniejącej siatki połączeń.
Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Rzeszowie? Koszty szacuję na od 3 do kilka mln PLN rocznie. U nas przez kilka czy kilkanaście lat działalności lotniska tak wyglądała obsługa połączeń lotniczych- na początku kursowały nawet maszyny 13- miejscowe. Tak samo proponuję wykorzystać potencjał sieci górskich lotnisk województwa, czyniąc z nich element szybkiego systemu transportu.
Możnaby było niektóre późnowieczorne loty linii lotniczych Lot z Warszawy do Rzeszowa- połączyć z systemem połączeń lokalnych lotniczych przesiadkowych na małe samoloty startujące z Rzeszowa w wybrane dni tygodnia na lokalne lotniska do:
1.
Arłamowa- jako lotnisko lokalne dla Bieszczad, Przemyśla i Sanoka.
2.
Krosna i tamtejszego lotniska które wydłużonoby nieznacznie.
3.
Mielca- jako port lotniczy dla turystycznego Sandomierza.
Na tych lotniskach dobudowanoby niewielkie terminale pasażerskie. Wszystkie one obsługiwałyby loty pasażerskie rozkładowe sezonowe do Warszawy z przesiadką przez Rzeszów.
Bilety lotnicze na odcinki z Rzeszowa do tych lotnisk lokalnych regionu byłyby dotowane przez władze samorządowe i bardzo tanie. Podróżni z innych samolotów do Rzeszowa mogliby z nich tanio skorzystać jako ostatnie połączenie późnowieczorne do swojej miejscowości. System ten funkcjonowałby podobnie jak system wewnątrzkrajowych dotowanych lotów pasażerskich w wielu krajach Europy. Późnowieczorne połączenia skomunikowałyby lotnisko w Rzeszowie z innymi miastami regionu i umożliwiałoby lepsze obłożenie ostatnich lotów z Warszawy do Rzeszowa.
Uruchomionoby planowe loty rejsowe pasażerskie w sezonie letnim:
Krosno- Rzeszów- Krosno (mogłoby kursować całorocznie np.w piątek wieczorem raz w tygodniu, powrót następnego dnia rano), wymaga to rozbudowy długości pasa na lotnisku w Krośnie.
Przemyśl/Arłamów- Rzeszów- Przemyśl/Arłamów (wymaga to jednak konsekwentnego programu przebudowy lotniska w Arłamowie pod konkretne typy samolotów)
Mielec lub Sandomierz- Rzeszów- Mielec lub Sandomierz w zależności od nazwy lotniska w przypadku reaktywacji istniejącej tu kiedyś oferty lotów pasażerskich. Samoloty kursowałyby w sezonie letnim 2021 bo to lotnisko ma już wymagane certyfikaty dla ruchu pasażerskiego i możliwości techiczne dostosowani pomieszczeń do roli terminalu.
Staranoby się by w perspektywie kilku lat było możliwe przesiąść się w Rzeszowie na loty do Krosna, Arłamowa czy Mielca co najmniej dwa do trzy razy w tygodniu w godzinach późnowieczornych.
W celu realizacji lokalnych połączęń lotniczych władze samorządowe na wzór linii Rhein- Neckar- Air powołałyby tzw. wirtualną linię lotniczą, i tylko sprzedawałyby bilety, np. razem z ofertą biletów na połączenia LOT czy jako możliwości transferu na połączenia tenich linii z Rzeszowa.
Opis proponowanego rozwiązania:
Kod IATA : | M2 używany przez MHS Aviation |
Kod ICAO : | MHV używany przez MHS Aviation |
Znak wywoławczy: | SNOWCAP używany przez MHS Aviation |
Założenie: | 2013 |
Siedzenie: | Mannheim , Niemcy |
Lotnisko macierzyste: | Lotnisko w Mannheim |
Forma firmy: | GmbH |
Zarządzanie: | Dyrektor zarządzający : [1] Dirk Eggert |
Wielkość floty: | 3 |
Celuje: | krajowy |
Stronie internetowej: | flyRNA.com |
Rhein Neckar powietrza (RNA) jest to tzw. wirtualna linia lotnicza z siedzibą na lotnisku Mannheim. Loty są sprzedawane przez Rhein-Neckar Air i obsługiwane przez MHS Aviation.
Historia
Po tym, jak linie Cirrus Airlines musiały zaprzestać lotów w styczniu 2012 r., Na lotnisku w Mannheim nie było już regularnych lotów. Z inicjatywy firm z regionu Ren-Neckar (w tym SAP , Heidelberg Cement i Südzucker ), Rhein-Neckar Air GmbH została założona w 2013 roku przez stowarzyszenie promujące wznowienie lotów regularnych na City Airport Mannheim eV 2014 rozpoczął operacje lotnicze z połączeniami dziennymi do Berlina-Tegel . [2]Miejsca docelowe lotów
Rhein-Neckar Air oferuje regularne loty z Mannheim do Berlina-Tegel i Hamburga . Nacisk kładziony jest na podróżujących służbowo. Ponadto RNA obsługuje również port lotniczy Sylt na Morzu Północnym od 2017 roku . Loty były oferowane cztery razy w tygodniu (środy, piątki, soboty i niedziele) latem 2019 roku. Ze względu na duże zapotrzebowanie Sylt jest również obsługiwany przez Kassel od 8 czerwca 2019 r . [3]Flota
Rhein-Neckar Air wyczarterował trzy Dornier 328 od MHS Aviation do operacji lotniczych . To wykonuje loty w imieniu RNA i zapewnia zarówno personel kokpitu, jak i personel pokładowy. Zgodnie z definicją prawną Rhein-Neckar jest wirtualną linią lotniczą , ponieważ nie posiada własnego certyfikatu przewoźnika lotniczego ( AOC - Airline Operator Certificate ). [4] Jednak tylko RNA działa jako partner umowny dla pasażerów. [5]Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja rzeszowska.pl
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Komentarze
Prześlij komentarz